فوت و فن

ساخت وبلاگ

به نظر می‌رسد که گوگل تسلیم انتقادهای موجود درباره عدم حضور قوی در عرصه ارتباطات تصویری شده است. گوگل روز چهارشنبه تولد اپلیکیشن تازه دوئو (Duo) را اعلام کرد؛ اپلیکیشنی که قرار است یک سیستم صوتی-تصویری با کیفیت بالای تصویر باشد. این اپلیکیشن بر روی سیستم عامل‌های ای او اس و اندروید قابل نصب است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 134 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:52

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از احتمال همکاری ایران‌خودرو با داتسون ژاپن خبر داده است.

این روزنامه گزارش داده است کهبرخی خبرها حکایت از آن دارد که شرکت نیسان در حال مذاکره برای تولید مشترک خودروی سواری با دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو است. نیسان در حالی قصد دارد به تولید مشترک خودرو در ایران بپردازد که همکاری این خودروساز در گذشته با سایپا بیشتر در قالب مونتاژکاری و واردات به‌صورت CBU بود. با این حال، در شرایط حاضر که برخی از خودروسازان معتبر جهانی از طریق تولید مشترک قصد ورود به بازار ایران را دارند، نیسان نیز قصد دارد شیوه همکاری خود با خودروسازان ایرانی را تغییر دهد. بر این اساس برخی از اخبار حکایت از آن دارد که شرکت نیسان در حال مذاکره با پارس‌خودرو است و مسئولان شرکت داتسون نیز در حال مذاکره با ایران‌خودرو برای ورود به بازار ایران است. برند داتسون در جهان به تولید خودروهای ارزان مشهور است، از آنجا که ایران‌خودرو نیز قصد دارد در زمینه تولید خودروهای ارزان در بازار سهم بیشتری را از آن خود کند، بنابراین مشارکت با داتسون می‌تواند به این خواست ایران‌خودرو تحقق بخشد.

 در شرایطی این موضوع مطرح می‌شود که هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه نمایشگاه خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفته است: «سیاست ایران‌خودرو در مذاکره با شرکای خارجی، تولید خودروهای ارزان، متوسط و گران‌قیمت است. در همین حال بسیاری از کارشناسان شریک ششم ایران‌خودرو را نیسان می‌خواندند اما به‌نظر می‌رسد که نیسان در انتظار تعیین تکلیف وضعیت پارس‌خودرو به‌منظور تولید مشترک در این شرکت است.»

داتسون در سال ۱۹۳۱ راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۳۳ یوشیسوکه آیکاوا بنیانگذار شرکت نیسان، داتسون را خریداری کرد. داتسون بیشتر به خاطر مدل‌های داتسون اسپورتس و داتسون ۵۱۰ شناخته شده استدر فاصله سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۶ خودروهای تولید شده توسط داتسون، از طریق شبکه فروش و نمایندگی‌های نیسان، صادر و یا توزیع می‌شدند.

در سال ۱۹۸۶ مدیریت نیسان، تصمیم گرفت که فعالیت برند داتسون را متوقف کند. سپس در سال ۲۰۱۳ مدیرعامل فعلی نیسان، کارلوس گوناقدام به سازماندهی مجدد برند داتسون جهت تولید خودروهای کلاس ارزان‌قیمت برای بازارهای در حال ظهور مانند هندکرد.

 شرکت نیسان به غیر از داتسون دارای برند اینفینیتی است که خودروهای لوکس گروه نیسان را تولید می‌کند. ۴۴ درصد سهام نیسان در اختیار شرکت فرانسوی رنو است .با این سهم عملاً رنو صاحب اصلی نیسان محسوب می‌شود. مدیرعامل هر دو خودروساز یعنی رنو و نیسان هم کارلوس گون یکی از مدیران صاحب‌نام صنعت خودرو جهان است.

شرکت نیسان در سال ۱۹۹۹ به ورشکستگی رسیده بود که توسط رنو سهامش خریداری شد. از طرف رنو در آن زمان کارلوس گون به عنوان مدیرعامل نیسان منصوب شد. وی پس از نجات این شرکت از ورشکستگی سبب اوج گرفتن این شرکت ژاپنی شد موفقیت وی در نیسان سبب شد وی برای اصلاحات ساختاری مدیرعامل گروه رنو نیز بشود با مدیریت همزمان وی بر دو شرکت رنو و نیسان، سطح تعاملات این دو شرکت اوج گرفت. هم‌اکنون بسیاری از خودروهای شرکت رنو و نیسان از خصوصیات فنی مشابهی استفاده می‌کنند و بیشتر تفاوت خودروهای این دو شرکت به تفاوت طراحی بیرونی و داخلی آن‌ها باز می‌گردد. برخی تحلیل گران معتقدند شرکت داتسون نتیجه تجربه موفق شرکت رنو در احیای شرکت داچیای رومانی برای تولید خودرو ارزان در جهان بود. محصولات این شرکت از جمله خودرو لوگان که در ایران با نام تندر ۹۰ شناخته می‌شود از ارزان‌ترین خودروهای اروپا هستند. با این تجربه کارلوس گون تصمیم گرفت موفقیت رنو در داچیا برای تولید خودرو ارزان را در نیسان و پروژه داتسون تکرار کند.

 داتسون گو یکی از محصولات اصلی داتسون هم‌اکنون شش هزار دلار قیمت دارد. این خودرو هاچ بک که اندازه‌ای نزدیک به پژو ۲۰۶ دارد دارای موتوری کوچک و کم‌مصرفیبا حجم ۱۲۰۰ سی سی است که نزدیک ۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

 هم‌اکنون شرکت ایران‌خودرو به دنبال تولید خودرو ارزان قیمت است. این شرکت در کنار مذاکره با نیسان مذاکراتی را هم با شرکت رنو برای تولید رنو کوئید و با شرکت فیات احتمالاً برای تولید یک خودرو ارزان قیمت در دست انجام دارد.

 شرکت فیات که مذاکراتی را برای همکاری با گروه ایران خودرو در دست انجام دارد خودرو فیات موبی را معرفی کرده که می‌تواند گزینه اصلی این شرکت برای تولید یک خودرو ارزان قیمت در ایران باشد.

رنو قصد دارد مدل کوئید که ارزان‌ترین محصول این شرکت است را در ایران تولید کند و آن را به عنوان جایگزین پراید معرفی کند. پیمان کارگر مدیر خاورمیانه رنو اخیراً اعلام کرده است که رنو قصد دارد این محصول را با قیمت ۲۵ میلیون تومان وارد بازار ایران کند.

اگر رنو بتواند کوئید را با قیمت ۲۵ میلیون تومان در ایران تولید کند احتمالاً داتسون هم می‌تواند مدل گو که تنها هزار دلار از کوئید گران قیمت تر است را با قیمت زیر ۳۰ میلیون تومان در ایران عرضه کند این عامل سبب تحول در بازار خودروهای ارزان قیمت ایران خواهد شد. با این همه بسیاری بدبینانه معتقد هستند همانطور که تندر ۹۰قرار بود در دهه هشتاد شمسیبا قیمت حدود شش هزار یورو و با قیمتنزدیک به قیمت پیکان تولید شود ولی با قیمتی بیشتر تولید شداین محصولات هم با قیمتی نزدیک به پراید در ایران تولید نخواهند شد. 

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 221 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:52

سرعت همواره مورد علاقه انسان‌ها بوده، به طوری که متخصصین همواره سعی می‌کنند، اتومبیل‌ها، هواپیماها، کشتی‌ها، موتورسیکلت‌ها و قطارهایی بسازند که سرعت زیادی دارند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:35

به نظر می‌رسد که گوگل تسلیم انتقادهای موجود درباره عدم حضور قوی در عرصه ارتباطات تصویری شده است. گوگل روز چهارشنبه تولد اپلیکیشن تازه دوئو (Duo) را اعلام کرد؛ اپلیکیشنی که قرار است یک سیستم صوتی-تصویری با کیفیت بالای تصویر باشد. این اپلیکیشن بر روی سیستم عامل‌های ای او اس و اندروید قابل نصب است.

به گزارش تک کرانچ، دوئو همزمان با اپلیکیشن پیام رسانی تازه این شرکت که الو (Allo) نام دارد رونمایی می‌شود. اما چرا گوگل دست به ساخت دو اپلیکیشن مجزا زده است؟ هم برای اینکه میزان حافظه لازم در گوشی‌های موبایل کمتر مصرف شود و هم اینکه گوگل همیشه می‌خواهد با آنچه که در بازار وجود دارد متفاوت باشد.

در حالیکه الو بیشتر شبیه بقیه سرویس‌های پیام‌رسان نوشتاری است، دوئو مانند «فیس تایم» اپل عمل می‌کند: صحبت و دیدار دو نفر با هم به جای پیغام‌های گروهی در سرویس‌های پیام‌رسانی دیگر.

 به نظر می‌رسد که هم دوئو و هم الو در تابستان امسال برای عرضه در بازار اپلیکیشن ها آماده شوند و فعلاً در مرحله امتحان قرار دارند.

 وعده‌ای که گوگل درباره متفاوت بودن دوئو داده این است که کیفیت تصویر در ویدیوهای این اپلیکیشن با میزان سرعت اینترنت رابطه نخواهد داشت و اگر اینترنت کم سرعت باشد، همچنان کیفیت ویدیوها و تصاویر بالا خواهد بود. اگر این وعده به حقیقت بپیوند، واقعاً می‌توان گفت که فرق اساسی این اپلیکیشن با سرویس‌هایی مثل اسکایپ، وودو و حتی گوگل هنگ اوت خواهد بود.

 به گزارش سی نت، یکی از مهندسان طراح این اپلیکیشن می‌گوید که هدف ما این است که کاری کنیم که طرف مقابل، جواب تلفن شما را بدهد! «ما امیدواریم دوست شما با دیدن عکس صورت شما، جواب تلفن را بدهد.»

برای ساخت اپلیکیشن دوئواز یک پروتکل تازه برنامه نویسی به نام کویک استفاده شده است که گوگل سال گذشته از آن رونمایی کرد. این پروتکل مخصوص اپلیکشن‌هایی است که به فضای زیادی در حافظه و همینطور سرعت بالای اینترنت نیاز دارند.

دوئو قادر خواهد بود به شماره تلفن‌های ذخیره شده در موبایل دسترسی داشته باشد و با دیگر کسانی که این اپلیکیشن را دارند ارتباط برقرار کنند. روشی که نقش سرویس‌های تلفن قدیمی را کمرنگ‌تر خواهد کرد و رقابت شرکت‌هایی که سرویس تلفن را به افراد عرضه می‌کنند، سخت‌تر خواهد شد.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:35

مراسم بزرگداشت ۷۱‌مین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم روز ۲۰ اردیبهشت ماه در مسکو برگزار شد. در ادامه تصاویری از تمرینات چند روز قبل از این مراسم را مشاهده خواهید کرد.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:43

از بین بردن مو‌های زائد بدن هر دو هفته یک بار با تیغ، بند انداختن و اپیلاسیون کاری پردردسر و البته دردناک است. اگر می‌خواهید روش جدید و بی‌دردسری برای از بین بردن موهای زائد بدن به کار بگیرید، لیزر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مسلماً لیزر موهای زائد روش پرخرجی است؛ اما یکی از رایج‌ترین روش‌ها در مناطق مختلف جهان است. دستگاه‌های لیزر مو، نور متمرکز را به فولیکول‌های مو می‌تابانند و باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شوند.

فواید
لیزر، موهای زائد پا، صورت، بازو، خط مایو، زیربغل و بخش‌های دیگر بدن را از بین می‌برد. این روش مزایای خاص خود را دارد، ازجمله:

سرعت
حذف مو‌های زائد با لیزر بسیار سریع است و زمان کمی می‌برد. هر پالس لیزر که به طور همزمان مو‌های زائد زیادی را از بین می‌برد، کسری از ثانیه طول می‌کشد. حدود یک چهارم یک منطقه از مو‌های زائد را می‌توان در یک ثانیه از بین برد. در حالی که مناطق کوچک مانند پشت لب، کمتر از یک دقیقه و مناطق بزرگ‌تر مانند پا‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشد.

دقت
بر خلاف روش‌های دیگر از بین بردن مو‌های زائد، لیزر می‌تواند بدون آسیب رساندن به پوست بدن، بخشی از بدن را به طور خاص مورد هدف قرار دهد.

میزان موفقیت
طبق برآوردها، حدود ۹۰ درصد از افرادی که این روش را تجربه می‌کنند، پس از ۳ الی ۵ جلسه مو‌های زائد بدنشان به طور دائم از بین می‌رود.

عوارض جانبی
معمولاً یک یا دو روز پس از لیزر، قسمت‌هایی از بدنتان که تحت لیزر قرار گرفته همانند زمانی که آفتاب سوخته می‌شود، می‌سوزد و سرخ می‌شود. کمپرس سرد و کرم‌های مرطوب‌کننده به رفع سوزش و سرخی این قسمت‌ها کمک می‌کنند. اگر صورت خود را لیزر کرده‌اید، اگر پوستتان تاول نزده، از لوازم آرایشی برای پوشاندن تغییرات ناخواسته استفاده نکنید. البته تاول زدن در افرادی که از لیزر استفاده می‌کنند، بسیار نادر است.

پس از ۳۰ روز موهای زائد منطقه لیزر شده کم کم می‌ریزند. سعی کنید در این روز‌ها از ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان ورم نکند و قرمز و خشک نشود.

برخی دیگر از عوارض جانبی لیزر مو عبارتند از: قرمزی پوست، تورم و زخم. در این روش زخم دائمی یا تغییر دائمی در رنگ پوست بسیار نادر است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:17

ایرانسل پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل راه‌اندازی طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه، آماده اجرایی شدن این طرح از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:17

دوسال از زندگی خیلی از جوونای ایران توی سربازی میگذره پست روی برجک قسمت زیادی ازین دوران رو شامل میشه پستی که تنهاییش سربازا رو به فکر فرو میبره فکر کارایی که میتونستن تو این زمان انجام بدن ولی .. امیدواریم که یه روز شرایط سربازی به شکلی بشه که همه بتونن از وقت خودشون در راستای پیشرفت استفاده کنند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:17

کشیده شدن شدید رباط را که به صدمه کامل یا ناکامل منجر شود، کشیدگی رُباط یا همان رگ به رگ شدن می‌گویند. با ما همراه باشید تا چند روش خانگی برای درمان رگ به رگ شدن معرفی کنیم.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:39

در مباحث فلسفی، الهی یا اخلاقی، فساد به انحراف معنوی یا اخلاقی از یک ایده‌آل گفته می‌شود. با ما همراه باشید تا اشکال مختلفی از فساد را ببینید.

فرو‌ریختن ساختمان رانا پلازا؛ ساختمانی که در زمینی سست و مرطوب در بیرون داکا، پایتخت بنگلادش، ساخته شده بود، ۱۱۳۵ کارگر را که اکثر آن‌ها دوزندگان لباس برای خرده فروشان غربی بودند، به کشتن داد. طبق گفته یکی از مهندسان ارشد اداره توسعه شهری داکا، مالک این ساختمان مجوز مناسب را نداشت و ۳ طبقه به طور غیرقانونی به طبقات این ساختمان اضافه شده بود. این فاجعه، در میان بدترین حوادث صنعتی جهان جای دارد و آغازگر درخواست بهبود ایمنی در بنگلادش شد که دومین صادرکننده بزرگ جهان در حوزه پوشاک آماده است. خرده‌فروشان دنیای مد معتقدند این تراژدی باعث شد بیشتر با یکدیگر همکاری کنند تا از کارگران محافظت کرده و ایمنی ساختمان‌ها را در اولویت قرار دهند. برخی کشورها قوانینی برای شفاف‌سازی این زنجیره تأمین پوشاک نیز تصویب کردند.

تخریب جنگل آمازون برزیل، بزرگ‌ترین جنگل استوایی دست نخورده‌ جهان، در سال ۲۰۱۵، تا ۱۶ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که دولت برزیل تلاش کرد قانونی وضع کند و قطع غیرقانونی درختان این جنگل در منطقه‌ای به بزرگی اروپای غربی را متوقف سازد. دولت قطع غیرقانونی درختان را علت اصلی از بین رفتن درختان منطقه آمازون می‌داند. هر سال نزدیک به ۵۰۰۰ کیلومتر مربع از جنگل‌های استوایی این منطقه به دلیل قطع غیر‌قانونی درختان توسط قاچاقچیان چوب نابود می‌شوند. طبق گزارش ملل متحد و اینترپل، قطع غیرقانونی درختان به فساد در دولت برمی‌گردد و نمی‌تواند بدون رضایت مسئولان دولتی که مسئول محافظت از جنگل‌ها هستند، اتفاق بیفتد. طبق این گزارش، ۱۵ الی ۳۰ درصد چوب‌هایی که در سراسر جهان معامله می‌شوند، به صورت غیرقانونی به دست آمده‌اند.

در سال ۲۰۱۵ به دنبال انفجار مواد شیمیایی در بندر شهر تیانجین چین ۱۶۵ نفر کشته شدند. دولت چین خسارات ناشی از این انفجار را بیش از ۱ میلیارد دلار برآورد کرد. طبق گزارش یکی از منابع رسمی، احتراق مواد شیمیایی خطرناکی که به صورت نادرست و غیر قانونی در این بندر انبار شده بودند، دلیل اصلی این انفجار بوده است.

فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ اعتراف کرد که حدود ۱۱ میلیون دستگاه از اتومبیل‌های خود در سراسر جهان را با نرم افزاری برای تقلب در آزمون مواد آلاینده موتورهای دیزلی تجهیز کرده بود که میزان دود و آلودگی تولید شده را کمتر از میزان واقعی نشان می‌دادند.

در سال ۲۰۱۵ مشخص شد درآمد شرکت توشیبا طی چندین سال نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. این بزرگ‌ترین رسوایی مالی ژاپن پس از رسوایی شرکت المپوس در سال ۲۰۱۱ به ‌شمار می‌رود.

فیفا نزدیک به دو دهه درگیر بحران ناشی از تحقیقات ایالات متحده آمریکا به اتهام فساد گسترده مالی بود. سپ بلاتر که از سال ۱۹۹۸ ریاست این سازمان را بر عهده داشت، به دلیل نقض قوانین و اصول اخلاقی در ماه دسامبر ۲۰۱۵ از ادامه‌ فعالیت‌های فوتبالی محروم شد.

جیمی مورالس، یکی از کمدین‌های سابق تلویزیون به عنوان ریاست جمهوری کشور گواتمالا در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد. مردم به دلیل خشم از فساد سیاسی کشف شده توسط کمیته بین‌المللی علیه بخشودگی مالیاتی در گوآتمالا، وی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند. این کمیته بین‌المللی از یک اداره فراموش شده و ناشناخته در ملل متحد به نیرویی تبدیل شد که رئیس جمهور اتو پرز را اخراج کرد. اطلاعات به دست آمده از تلفن همراه یک تاجر چینی که به عنوان یک کلاهبردار گمرکی دستگیر شده بود، برای گره‌گشایی از یک توطئه مورد استفاده قرار گرفت. در این توطئه واردکنندگان کالا رشوه می‌دادند تا مالیات ندهند. طبق گفته کمیته بین‌المللی علیه بخشودگی مالیات در گوآتمالا، این کلاهبرداری به پرز و معاونش ختم می‌شد.

۴۳ نفر از معلمین و دانش‌آموزان شهر ایگوالا در جنوب غربی مکزیک پس از درگیری با پلیس محلی در سال ۲۰۱۴ مفقود شدند. طبق گفته‌ دولت، این دانش‌آموزان توسط مأمورین فاسد پلیس محلی بازداشت و به یک باند مواد مخدر تحویل داده شدند. سپس اجسادشان در محل ریختن زباله سوزانده و خاکسترشان در رودخانه ریخته شد. با این حال، متخصصین بین‌المللی بر این باورند که همه اجساد دانش‌آموزان در محل ریختن زباله سوزانده نشده و این تحقیق پر از نقص است. تاکنون تنها باقی‌مانده یکی از دانش‌آموزان گم شده شناسایی شده و این که چه اتفاقی برای سایرین افتاده، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طبق فهرست سال ۲۰۱۵ شرکت ترنسپرنسی اینترنشنال در مورد فساد دیده شده بخش دولتی، بیش‌ از ۶ میلیارد نفر از مردم سراسر جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که به صورت جدی درگیر فساد دولتی هستند که منجر به ایجاد نابرابری و استثمار می‌شود. گزارش سالانه این شرکت، میزان آگاهی از فساد را علی‌رغم این که اکثراً در خفا و به صورت پنهانی انجام می‌شود، می‌سنجد. در این ارزیابی مشخص شد که دو سوم از ۱۶۸ کشور جهان درگیر مشکلات جدی ناشی از فساد هستند.

سال گذشته عبور یک میلیون مهاجر از دریای مدیترانه ثبت شده است که این آمار پنج برابر بیشتر از سال ۲۰۱۴ است. طبق تخمین سازمان بین‌المللی مهاجرت، طی سال گذشته نزدیک به ۸۰۵ نفر در شرق و ۲۸۹۲ نفر در مرکز دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. قاچاقچیان انسان که توسط شبکه‌ای از مجرمین کیفری اداره می‌شوند، نقش اصلی را در سفر بسیاری از این مهاجرین ایفا می‌کنند.

در سال ۲۰۱۳ پس از انجام آزمایشات ژنتیکی بر روی گوشت همبرگر‌های موجود در سوپرمارکت‌های بریتانیا و ایرلند، بقایایی از گوشت اسب پیدا شد. گروه‌های جنایتکار ناشناس به خاطر دستیابی به سود بیشتر، میلیون‌ها تن گوشت گاو گران قیمت را با گوشت اسب ارزان‌تر جا‌به‌جا کرده بودند.

بیش از ۱۱.۵ میلیون سند از یک شرکت حقوقی پانامایی به نام موساک فونسکا به بیرون درز پیدا کرد. این مدارک که به نام اسناد پاناما مشهور شدند، نشان می‌دادند که این شرکت به برخی از قدرتمندان و ثروتمندان جهان برای فرار از پرداخت مالیات آن هم در مقیاسی بزرگ کمک کرده است. این افراد با تأسیس شرکت‌های فرضی و جعلی، قوانین مالیاتی را دور زده‌اند.

در انتخابات سال ۲۰۰۷ کنیا، زمانی که پیروزی وای کیباکی، رئیس جمهور فعلی این کشور، اعلام شد، درگیری‌هایی بین دو گروه مخالف و موافق به وجود آمد که در نهایت منجر به آوارگی ۳۵۰ هزار نفر شد. همچنین بیش‌ از ۱۲۰۰ نفر قتل‌عام و سلاخی شدند. طی انتخابات دوره‌ قبلی کنیا هم در شمارش نهایی آرا تقلب صورت گرفته بود.

محمد بوهاری در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۵ نیجریه با شعار سرکوب فساد مالی به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد. بوهاری پس از ریاست جمهوری به قول خود عمل کرد و به مبارزه با فساد پرداخت. وی اظهار داشت مبالغ هنگفتی از خزانه دولت چپاول شده است. به همین دلیل به بازرسان اجازه داد در مورد مقامات بلندمرتبه که زمانی دست‌نیافتنی بودند، تحقیق کنند. حزب دموکراتیک مردم جانشین خود را متهم به محاکمه و تعقیب مخالفانش کرد. بوهاری از بانک جهانی خواست تا به بازگرداندن ۳۲۰ میلیون دلاری که توسط رهبر نظامی سابق این کشور دزدیده شده بود، به وی کمک کند.

شما هم نمونه‌هایی را برای ما بنویسید!


 

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:38

 
Sony Mobile Communications امروز عضو جدیدی را به سری جدید Xperia X افزود. Xperia XA Ultra این عضو جدید است که دارای دوربین سلفی شاهکار و ظاهری زیباست. نمایشگر بزرگ ۶ اینچی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جلو، حسگر نور کم، تا دو روز ماندگاری باتری* و طراحی زیبا و نازک با نمایشگری بدون حاشیه این گوشی را به تلفن هوشمندی میان‌رده برای پاسخ‌گویی به هر نیازی بدل کرده است.

این تلفن هوشمند که برای گرفتن سلفی‌های پیشرفته به‌خود می‌بالد، می‌تواند ژست‌های شما را به بهترین نحو در روز یا شب ثبت کند. این مهم با دوربین ۱۶مگاپیکسلی جلو و حسگرهای مشهور نورکم Sony محقق شده است. فناوری دوربین Sony که در Xperia XA Ultra به‌کار گرفته‌شده، تصاویری واضح، روشن و بدون تارشدگی را در هر بار ارائه می‌دهد. علاوه‌براین فلاش هوشمند سلفی به‌طور طبیعی چهره را برای سلفی‌های شب روشن می‌کند. این تلفن هوشمند از سیستم لرزش‌گیر نوری برای جبران لرزش دست، بهره می‌برد. سلفی‌گرفتن در این تلفن هوشمند با «شاتر حرکت» آسان‌تر هم شده است.  تنها با بلند کردن دست تایمر شاتر شروع به شمارش معکوس می‌کند و زمان کافی برای ژست گرفتن را فراهم می‌نماید. ثبت هم‌زمان تصاویر بی‌نقص نیز با دوربین اصلی فوق سریع ۲۱٫۵ مگاپیکسلی، فوکوس ترکیبی خودکار استثنایی Sony و راه‌انداز سریع که امکان عکس‌گرفتن از حالت آماده‌به کار را در کسری از ثانیه فراهم می‌کند، امکان‌پذیر است.

نمایشگر ۶ اینچی بدون حاشیه با شیشهٔ خمیده که در فریم فلزی جای گرفته است، حسی یکپارچه ایجاد می‌کند و به‌زیبایی در دست جای می‌گیرد. طراحی بسیار نازک Xperia XA Ultra و حالت صفحهٔ کوچک آن بدین معناست که به‌راحتی می‌توان با یک‌دست با آن کار کرد.

درست است که Xperia XA Ultra صفحه‌نمایشی بزرگ و درخشان دارد ولی استاندارد باتری Sony را فدا نکرده است. این تلفن هوشمند کماکان و تنها با یک‌بار شارژکردن دو روز ماندگاری* خواهد داشت و زمان بیشتری را برای گپ‌زدن، عکس گرفتن و تماشاکردن در اختیارتان قرار می‌دهد. وقتی زمان افزایش شارز سریع فرا می‌رسد، Xperia XA Ultra به کمک شارژر سریع UCH-12** تنها با ۱۰ دقیقه شارژ کردن ۵٫۵ ساعت ماندگاری باتری در اختیار قرار می‌دهد.

Xperia XA Ultra از ماه ژوئیه با رنگ‌های سفید و مشکی و همچنین رنگ‌ خیره‌کنندهٔ طلایی-لیمویی در بازارهای منتخب (بسته به اپراتورها و فروشگاه‌های محلی) در دسترس خواهد بود. تعدادی کاور زیبا در رنگ‌های مشابه از جمله کاور شیک تاشو که نمایشگر را به‌هنگام باز کردن و بستن روشن/خاموش می‌کند، هم برای تکمیل و حفاظت از Xperia XA Ultra در دسترس خواهد بود.

معرفی این مدل پیشرفته با انتصاب آقای جیسون اسمیت معاون ارشد خاورمیانه و آفریقای Sony Mobile Communications از ابتدای آوریل ۲۰۱۶ مقارن شده است. آقای جیسون اسمیت که یکی از حرفه‌ای‌های  زِبَردستSony است، ۱۶ سال سابقهٔ کار در این شرکت را در کارنامهٔ خود دارد و بازارهای گوناگونی را در آسیا و آفریقای جنوبی هدایت کرده است.

معاون ارشد جدید بر گسترش مشارکت با اپراتورها و توزیع‌کنندگان در این منطقه تمرکز خواهد کرد و در عین حال به تحکیم کسب‌وکار Sony Mobile Communications در بازارهای خاورمیانه و آفریقا خواهد پرداخت.

* اندازه‌گیری ماندگاری باتری در مقایسه با نمایه استفاده تلفن هوشمند Sony Mobile Communications AB انجام شد که در سپتامبر ۲۰۱۴ به‌عنوان شرایط استفاده فعال توسط کاربر تلفن هوشمند معمولی، شامل مجموعه‌ای از سناریوها و نه فقط محدود به ‌آن‌ها تعریف شد (تماس، پیام‌رسانی، مرور وب، شبکه اجتماعی، بازی کردن، گوش دادن به موسیقی، عکس گرفتن، مرور عکس، تماشای ویدیوی آنلاین، ضبط ویدیو و پخش آن)
**شارژر سریع UCH-12 به‌عنوان وسیلهٔ جانبی جداگانه در دسترس خواهد بود

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:38

سرعت‌گیرها و خطوط عابر پیاده برای کاهش سرعت رانندگان طراحی شده‌اند؛ اما بیشتر افراد این هشدارها را جدی نمی‌گیرند. با این حال، از این پس رانندگان احمدآباد هند نمی‌توانند این هشدارها را نادیده بگیرند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:38

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قیمت نرخ دوم بنزین را ۱۵۰۰ تومان محاسبه کرد و در صورت عرضه دونرخی، این قیمت به عنوان بهای آزاد بنزین تعیین خواهد شد.


همزمان با آغاز شمارش معکوس برای عرضه دو نرخی بنزین، قیمت و نرخ دوم بنزین توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران محاسبه شده است.


پیگیری‌ها از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نشان می‌دهد در محاسبه قیمت دوم بنزین، با احتساب دلار آزاد و متوسط قیمت ۳۵ سنتی بنزین در ۴ بازار منطقه‌ای خلیج مکزیک، روتردام، فوب خلیج فارس و سنگاپور و احتساب ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد عوارض و سایر عوامل دیگر، قیمت هر لیتر بنزین با نرخ دوم ۱۵۰۰ تومان محاسبه شده است.


بر این اساس در صورت آغاز عرضه دو نرخی بنزین این احتمال وجود دارد که نرخ اول برای بنزین یک هزار و ۲۰۰ تومان برای بنزین معمولی و سوپر باشد و قیمت دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان خواهد بود که توسط جایگاه‌داران اخذ خواهد شد.


به عبارت دیگر به منظور حفظ کارت هوشمند سوخت، آن دسته از خودروسوارانی که از کارت جایگاهداران برای خرید بنزین استفاده بکنند، باید نرخ دوم بنزین برای خرید این فرآورده پرطرفدار نفتی پرداخت کنند.


در همین حال، سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا با بیان اینکه درصورت صدور مصوبه دولت، عرضه بنزین از نیمه دوم امسال دونرخی می‌شود، گفته است: در صورت صدور مصوبه جدید امکان عرضه بنزین دونرخی در سطح جایگاه‌های سوخت کشور وجود دارد، سامانه هوشمند سوخت از زیرساخت‌ها و برنامه‌های متعددی برخوردار بوده که در صورت مصوبه عرضه بنزین دونرخی، امکان اعمال تغییرات جدید در سامانه و عرضه بنزین چندنرخی وجود دارد.


این مقام مسئول در خصوص زمان بندی عرضه بنزین دونرخی اظهار داشته است: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که مصوبه‌ای صادر شود، از نیمه دوم امسال امکان عرضه دونرخی وجود داشته باشد.


نمایندگان مجلس در صحن علنی بند الحاقی اول به تبصره ۱۴ بودجه ۹۵ را بدین شرح اصلاح کردند: «دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون، کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت گاز (گازوئیلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور و بر اساس بندهای زیر انجام می‌پذیرد:


الف ـ هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت شود.

ب ـ قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۱۳۹۴ با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.

ج ـ در صورتی که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد بر سهمیه تعیین شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت‌گیری کند، بهای سوخت تحویلی بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.

د ـ قیمت تمام شده موضوع این تبصره عبارت است از قیمت تحویل در بندر (فوب) خلیج‌فارس به اضافه هزینه‌های جانبی شامل ریزش، تبخیر، بیمه، انتقال، حمل، توزیع و عوارض قانونی موضوع جزء ۲ تبصره ماده ۱۶ و بند «ج» ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و نرخ کارمزد مناسب پرداختی به جایگاه‌داران که توسط دولت تامین می‌شود.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:04

انجام به‌طور میانگین 221 فعالیت در روز به‌وسیله تلفن همراه

این عدد نشان‌دهنده نقش پررنگ گوشی‌های هوشمند در زندگی امروزی است. همچنین براساس نظرسنجی موسسه گالوپ، بیش از 80 درصد کاربران گوشی‌های هوشمند، تلفن‌شان را در طول روز نزدیک به خود نگه می‌دارند. این روزها گوشی‌های هوشمند، از یک تلفن همراه پیشرفته، فراتر رفته‌اند و تبدیل به یک دستیار شخصی شده‌اند. دستیارهایی که سامسونگ در تولید آن‌ها پیشرو است. گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge به هفت دلیل زیر، یکی از کامل‌ترین دستیارهای شخصی فعلی محسوب می‌شوند.

خوش‌چهره و زیبا
پرچم‌دارهای سامسونگ، دستیارهای خوش‌چهره‌ای هستند. یکپارچگی ترکیب فلز و شیشه، باعث زیبایی و ظرافت این گوشی‌ها شده است.  این گوشی‌ها با حفظ چارچوب اصلی طراحی سامسونگ، ظاهر پیشرفته‌تر و زیباتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند. شیشه این محصولات از کورنینگ گوریلاگلس 4 (Coing Gorilla Glass 4) ساخته شده و در بدنه آن آلومینیومی به کار رفته که در صنایع هوانوردی کاربرد دارد و بدنه مقاوم آن را تضمین می‌کند. انحنای این دو گوشی نیز، متناسب با ارگونومی دست انسان ساخته شده تا این گوشی‌ها، هرچه راحت‌تر در دست جای بگیرند.

ثبت خاطرات، هر‌زمان و هرکجا
سامسونگ در پرچم‌دارهای خود از فناوری دوئال پیکسل استفاده کرده است. با این فناوری زمان فوکوس کردن (Auto Focus) روی اجسام در روز، به 0.15 ثانیه و در شب، به 0.2 ثانیه، کاهش پیدا می‌کند. این فناوری که پیش‌تر تنها در برخی از دوربین‌های حرفه‌ای (DSLR) به‌کاررفته‌ بود، حالا در اختیار میلیون‌ها کاربر قرار گرفته است؛ به این ترتیب با دستیاری سامسونگ، دیگر ثبت هیچ لحظه و خاطره‌ای از دست نمی‌رود. خاطره‌هایی تکرار نشدنی که حتی در شب و تاریکی نیز به کمک دیافراگم باز (f1.7) گوشی‌های سامسونگ، به روشنی، قابل ثبت هستند.

استفاده در هر زمان و مکان
خیس شدن و آسیب دیدن گوشی‌های کسانی که جنب‌وجوش زیادی دارند، دائماً در حال سفر هستند یا به طبیعت‌گردی علاقه‌ دارند، اتفاقی عادی است. پرچم‌دارهای سامسونگ اما دستیارهایی هستند که در هر شرایطی در کنار کاربران حضور خواهند داشت. خیس شدن نه تنها برای گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه این گوشی‌ها با داشتن استاندارد IP68 می‌توانند به مدت نیم‌ساعت تا عمق 1.5 متری آب قرار بگیرند. این گوشی‌ها همچنین به‌طور کامل در برابر گردوغبار مقاوم هستند.

بازی کردن، بدون مزاحم
فرق چندانی نمی‌کند شغل کاربران چه باشد یا در چه جایگاهی باشند؛ بازی کردن با گوشی، بخش جدانشدنی گوشی‌های هوشمند است. پرچم‌دارهای سامسونگ با توجه به همین مسئله و برای ارائه بهترین تجربه چندرسانه‌ای ساخته شده‌اند. کاربران با استفاده از Game Launcher این گوشی‌ها، امکان آن را خواهند داشت تا هشدار زنگ و پیغام‌ها را غیرفعال کنند و بدون وقفه به بازی ادامه دهند. همچنین این محصولات، از موتور گرافیکی Vulkan API برای پردازش داده‌های گرافیکی بهره می‌برند که درنتیجه، پردازش گرافیکی سریع‌تر، روان‌تر و با جزئیات بیشتر خواهد بود.

صفحه‌ همیشه روشن
کاربران تلفن‌های هوشمند به‌طور متوسط در روز سه ساعت و 15 دقیقه از زمان خود را به چک کردن گوشی‌های‌شان اختصاص می‌دهند. زمانی که عموماً برای مواردی چون ایمیل، پیامک، آب‌وهوا، تماس‌های ازدست‌رفته و ... صرف می‌شود. صفحه همیشه روشن  (Always-On Display) گوشی Galaxy S7، با نمایش مداوم اطلاعات روی صفحه، این زمان را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و با نمایش دادن مواردی که بر اساس نیاز کاربر قابل تنظیم است، اطلاعات مختلف را به‌سرعت به او منتقل می‌کند.

تجربه کاربری منحصربه‌فرد
لبه خمیده نسخه edge گوشی Galaxy S7 ویژگی‌های متعددی دارد، از جمله دسترسی آسان‌تر به برخی منوها و برنامه‌ها. صفحه‌های خانه (Home Screen) و قفل‌شده (Lock Screen) این گوشی‌ها،‌ برای مطابقت بیشتر با خواست مخاطب، قابل شخصی‌سازی هستند. اندروید نسخه 6.0 (مارشمالو)، پردازشگر قدرتمند هشت هسته‌ای و چهار گیگابایت رم،‌ تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای برای کاربران فراهم می‌کند و قدرت خود را برای انجام وظایف یک دستیار کاربلد به نمایش می‌‌گذارد.

دستیار پرانرژی
یک دستیار برای انجام همه 221 وظیفه‌ای که دارد، باید بسیار پرانرژی باشد. این انرژی توسط باتری‌هایی قدرتمند تهیه می‌شود. علاوه‌بر باتری سه هزار میلی‌آمپری برای Galaxy S7 و 3600 میلی‌آمپری برای Galaxy S7 edge، این محصولات به‌سرعت و به ترتیب ظرف 90 و 100 دقیقه شارژ می‌شوند. دستیارهایی که هیچ‌گاه پشت صاحبان خود را خالی نمی‌کنند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:04

اول صبحی وسط بیابان، شیرقهوه خوردن مزه‌ای دارد که عمرا درکش کنید مگر اینکه شما هم زندگی‌تان را رها کنید و بیایید وسط بیابان زندگی کنید. آنوقت مزه شیرقهوه خانگی را می‌فهمید!

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:04

در یک دهه گذشته، چین نقش مهمی را در رشد بخش کالاهای لوکس ایفا کرده است. اما اکنون همه‌‏چیز تغییر کرده است.

با‌‏توجه به مطالعات اخیر شرکت مشاوره Bain & Company، مصرف‌‏کنندگان چینی، بزرگ‌‏ترین سهم جهانی (۳۱ درصد) را در مصرف کالاهای لوکس به خود اختصاص داده‌‏اند. و در یک دهه گذشته، به‌‏لطف خریداران چینی در خارج‌‏از این کشور، بازار کالاهای لوکس در جهان تا ۷۲ درصد رشد داشته است.

(Statista)

به‌‏گفته «لوکا سولکا»، تحلیل‌‏گر شرکت سرمایه‌‏گذاری Exane BNP Paribas، «این داده‌‏ها نشان‌‏دهنده توسعه بی‌‏امان اقتصاد داخلی چین و میل فزاینده آن به داشتن کالاهای بهتر در زندگی است. این موضوع با تأثیر سردکنندگی کمپین ضد فساد چین بر تقاضای کالاها و جواهرات زیبا و لوکس ترکیب شده است.»


بسیاری از برندهای لوکس، بازار چین را در‌‏دست گرفته‌‏اند. اکنون کارشناسان این سئوال را مطرح می‌‏کنند که آیا آن‌‏ها بیش‌‏از اندازه در‌‏معرض دید قرار نگرفته‌‏اند.


در تحلیلی که سولکا انجام داده، ادامه فعالیت برندها را براساس تعداد فروشگاه‌‏های آن بررسی کرده است. بر این اساس، برند «ورساچی»، با حضور ۲۲درصدی فروشگاه‌‏هایش در چین، در بالاترین رتبه برندهایی قرار گرفته که بیش‌‏از اندازه در معرض دید قرار دارند. «مانکلر»، «تاد» و «دولچه و گابانا» در میان این‌‏گونه برندها قرار گرفته‌‏اند.


تنها برندهایی که کمتر در معرض دید هستند، «هرمِس»، «تیفانی» و «مایکل کورس» هستند. و به‌‏گفته سولکا، این نام‌‏های تجاری هنوز فرصت گسترش خرده‌‏فروشی در چین را دارند.

(Exane BNP Paribas analysis, RE-Analytics, Business of Fashion

پس‌‏از آن‌‏که «شی جین پینگ»، رهبر حزب کمونیست چین، در سال ۲۰۱۳ کمپین ضد فساد خود را به‌‏راه انداخت، فروش کالاهای لوکس در سرزمین اصلی چین روندی رو‌‏به‌‏کاهش داشته است. بسیاری از مقامات حزب و دوستان و همکاران بیشمار آن‌‏ها که به‌‏خاطر استفاده از کالاهای لوکس به‌‏عنوان رشوه برسر زبان‌‏ها افتاده‌‏اند، خرید این‌‏گونه کالاها را متوقف کرده‌‏اند.

کاهش رشد اقتصادی چین از اواسط ۲۰۱۵، ضربه دوم را به برندهای لوکس وارد کرده است. در‌‏حال حاظر برخی از این برندها شروع به بستن فروشگاه‌‏های خود در چین کرده‌‏اند.

 Bain & Company  در گزارش سال ۲۰۱۵ خود درباره بازار کالاهای لوکس در چین، اعلام کرد، «یکی‌‏از نتایج فرعی کاهش فروش داخلی، کاهش فروشگاه‌‏های اکثر برندهای لوکس است.»


«لوئی ویتون»، که گران‌‏بهاترین برند لوکس در جهان است، شش فروشگاه خود در چین را بست و تنها دو فروشگاه در سال ۲۰۱۵ بازگشایی کرد. این شرکت، به‌‏تازگی از بسته شدن دو فروشگاه دیگر در «شانگهای» و «شانشی» خبر داد.

به‌‏گزارش Bain، در‌‏همین‌‏حال، «گوچی»، پنج فروشگاه، «بربِری»، دو فروشگاه و «پرادا»، چهار فروشگاه خود را در سال ۲۰۱۵ در چین بستند. با‌‏توجه به کاهش تقاضا در چین، انتظار می‌‏رود فروشگاه‌‏های بیشتری در ماه‌‏های آتی در سراسر چین بسته شوند.


علاوه‌‏بر مشکلات صنعتی، شرکت‌‏های کالاهای لوکس از کاهش دادوستد در آوریل ۲۰۱۶ خبر می‌‏دهند که آن را ناشی‌‏از کاهش گردشگران چینی در اروپا می‌‏دانند. شرکت‌‏های بربری، پرادا، «کرینگ» و لوئی ویتون خبر از نتایج نا‌‏امیدکننده‌‏ای پس‌‏از حملات تروریستی به اروپا داده‎‌‏اند.

به‌‏گفته «برونو لَنز»، یکی‌‏از شرکای Bain در شانگهای، برندهای لوکس باید تمرکز خود را بیشتر بر مجموعه‌‏های منحصربه‌‏فرد و شیک، پایگاه‌‏ها و محتوای دیجیتالی و همچنین قیمت‌‏گذاری معطوف کنند تا در این زمانه سخت، در رقابت باقی بمانند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:59

کارشناسان توصیه می‌‏کنند که جراحان کاهش تجویز قرص‌‏های مخدّری «اُپیوئیدی» را که بیماران بعد از عمل با خود به منزل می‌‏برند، مد نظر داشته‌‏باشند. این توصیه، دستورالعمل‌‏های اتحادیه را مبنی بر اینکه پزشکان مراقبت‌‏های اولیه باید چگونگی تجویز مسکّن‌‏های مخدّر را به‌‏دقت درنظر بگیرند، تأیید می‌‏کند.

ایوان دی. کاراش استاد بیهوشی،  بیوشیمی و بیوفیزیک مولکولی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس، می‏گوید که مقادیرعظیمی از داروهای مخدّر مصرف نشده در جامعه وجود دارد‏.


اکثر بیماران بعد ازعمل جراحی برای داروهای ضد درد نسخه دریافت می‌‏کنند، قرص‌‏های اضافی « وقتی‌‏که تمام داروها را مصرف نمی‌‏کنند»، می‏توانند توسط افرادی که این قرص‌‏ها برای آنها تجویز نشده مورد سوء مصرف قرار بگیرند.


فرستادن بیماری که جراحی شده به منزل با مقادیر زیاد دارو، غیرطبیعی نیست، همان‌‏ داروهایی که مقادیر زیادی از آنها به داخل کابینت دارو‌‏ها انداخته می‌‏شوند.


او می‌‏گوید که شاید یکی از راه‌‏های حل این مشکل تجویز مقادیر کمتر ضد دردها باشد. راه حل دیگر، تشویق مردم توسط داروخانه‌‏ها مبنی بر خارج کردن داروهای مصرف نشده‌‏ از منزل و برگرداندن آنها است تا به‌‏ این ترتیب از دسترس افرادی که قصد سوء مصرف از آنها را دارند دورشوند.


 

ایوان دی. کاراش می گوید که مقادیر عظیمی از داروهای مخدّر « اُپیوئیدی » مصرف نشده در جامعه وجود دارد که تجویز آنها برای بیماری که جراحی شده و با انبوهی از داروها به منزل فرستاده می‌‏شود غیرطبیعی نیست، همان‌‏ داروهایی که مقدار زیادی از آنها به داخل کابینت دارو‌‏ها انداخته می‌‏شوند. (brokenchopstick)

علاوه براین، بهتر است که متخصصین بیهوشی و جراحان، چگونگی  مصرف داروهای مسّکن را نه‌‏تنها در هنگام ترخیص بلکه در حین انجام عمل جراحی مورد ارزیابی مجدد قراردهند.


کاراش می‌‏گوید، بیمارانی که جراحی شده‌‏اند تمایل به مصرف داروهای اُپیوئیدی دارند تا به سرعت تسکین یابند.


اما آیا اگر ما درحین عمل جراحی از داروهای طولانی‏‏ اثرتر استفاده کنیم، بیماران نیز پس از عمل به مدت طولانی‏تری آرامش خواهند داشت؟ آیا این به این معنی است که آنها به مقادیر کمتری از مسکّن‌‏ها در هنگام ترخیص و رفتن به منزل نیاز دارند؟ این چیزی است که نیاز به مطالعه و بررسی دارد.


مصارف غیر پزشکی از اُپیوئیدها هزینه گزافی در بردارد. به تخمین مرکز کنترل بیماریها، سوء مصرف از این دسته داروها سالیانه هفتاد میلیون دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل می‌‏کند  که از جمله آنها هزینه‌‏های مراقبت‌‏های پزشکی، اتلاف وقت کاری و جرایم کیفری هستند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:59

قدیمی ها معتقد بودند می توانند امراض و بیماری ها را به کمک مواد طبیعی درمان کنند، و اگرچه اینها دارو نبودند، اما استفاده از آنها می توانست سلامتی را به مردم بازگرداند بدون آنکه به سیستم ایمنی بدن آسیبی برساند.

اما اکنون ما برای هر دردی پیش دکتر می رویم و هر روز داروهای بسیاری و از جمله مسکن های جورواجور مصرف می کنیم.

به گزارش سایت "ایندیاتودی"، پیاز یکی از مواد غذایی است که در مبارزه با بیماریها می تواند همپیمان خوبی برای ما باشد. پیاز خواص غذایی و درمانی متعددی دارد. در دروان گذشته از پیاز برای مقابله با بیماریهای همه گیر چون وبا و طاعون استفاده می کردند.

پیاز حاوی قند طبیعی، ویتامین آ، ب6، ث و ای است، و مواد معدنی همچون سدیم، پتاسیم، آهن، فیبر دارد و منبع خوبی برای اسید فولیک می باشد.

بصورت خام هم پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که خواص درمانی بسیاری دارد. 6 خاصیت پیاز به شرح زیر هستند:

1- مقابله با سرماخوردگی، آلرژی و سرفه: اگر تب، سرماخوردگی، سرفه، گلودرد، آلرژی دارید، پیاز می تواند در کنترل این بیماریها به شما کمک کند. ترکیب آب پیاز و عسل به سرعت سرماخوردگی و سرفه را خوب می کند.

2- کمک به گوارش: پیاز دستگاه گوارش را تقویت می کند، و ترشح مواد گوارشی را افزایش می دهد.

3- به خواب شما کمک می کند: پیاز توانایی درمان بیخوابی و دیگر ناهنجاری های مربوط به خواب را دارد.

4- درمان دیابت: پیاز انسولین بدن را افزایش می دهد، و با کنترل قند بدن در خون می تواند به درمان دیابت کمک کند.

5- حفاظت در مقابل خونریزی و سرطان: پیاز رادیکالهای آزاد را ردگیری می کند، و جلوی خونریزی را می گیرد. مانع سرطان در بدن به ویژه در سر، گردن و روده بزرگ می شود.

6- محافظت از پوست: یکی از بهترین راهها برای برطرف کردن لکه های سیاه پوست صورت مالیدن ترکیبی از آب پیاز و زردچوبه بر روی آنهاست.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:59

ایرانسل پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل راه‌اندازی طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه، آماده اجرایی شدن این طرح از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 156 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:10

محصول جدید شرکت سامسونگ، سلامت، تازگی و طعم مواد غذایی را حفظ می‌کند.

 

آیا در طول روز به میزان سالم بودن مواد غذایی مصرفی‌تان توجه می‌کنید؟ منظور از سالم بودن تنها استفاده نکردن از غذاهای فست فود یا خوراکی‌هایی نظیر چیپس و پفک نیست، بلکه میوه و سبزیجات هم اگر به مدت طولانی در یخچال نگهداری شوند و شرایط مساعد برای نگهداری‌شان مهیا نباشد، نه تنها تازگی‌شان را از دست می‌دهند، بلکه سلامت اولیه را هم نخواهند داشت. اهمیت این موضوع توسط متخصصان تغذیه هم مدام گوشزد می‌شود و آنها مناسب‌ترین راه برای داشتن غذایی سالم را استفاده از مواد غذایی تازه عنوان می‌کنند. اما زندگی‌ شهری و شلوغی‌هایش، همیشه فرصت تهیه مواد غذایی تازه را فراهم نمی‌کند؛ با این شرایط، راه چاره چیست؟ نادیده گرفتن سلامت مواد غذایی، پذیرفتن تبعاتی که ممکن است چندین سال بعد بروز کند و یا خرید روزانه که آن هم مشکلات خودش را دارد. اگر هیچ کدام از این راه‌ها انتخاب شما نیست، راه سومی هم وجود دارد، شرکت سامسونگ الکترونیکس با توجه به اهمیت این موضوع، محصول جدیدی روانه بازار کرده است که تازگی مواد غذایی را برای مدت بیشتری حفظ می‌کند.

حفظ تازگی مواد غذایی
شرکت سامسونگ الکترونیکس، یخچال بالافریزر جدید خود از سری RT7000 را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه امروزی و فراهم کردن یک سبک زندگی راحت ، طراحی و تولید کرده است. دکتر ژنه لستر، فیزیولوژیست در مرکز تحقیقات کشاورزی USDA تگزاس، معتقد است که مصرف مواد غذایی یخ‌زده و نگهداری شده در یخچال به مواد غذایی کنسروی ارجحیت دارد  و این در حالی است که در کشور امریکا، مردم تنها یک سوم از مقدار سفارش شده میوه و سبزیجات را مصرف می‌کنند و بیشتر به خرید محصولات کنسروی روی آورده‌اند. در این شرایط سامسونگ محصولی تولید کرده که تازگی مواد غذایی حفظ می‌کند. یخچال بالافریزر RT7000 سامسونگ، با حفظ رطوبت مواد غذایی تا 70% ، آن ها را برای مدت طولانی‌تری، تازه نگه می‌دارد؛ به‌نحوی که در آن دیگر خبری از میوه‌های چروکیده و خشک شده و سبزیجات پلاسیده نیست و مصرف‌کنندگان هنگام آشپزی، مواد غذایی سالم در اختیار خواهند داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین عامل در حفظ تازگی مواد غذایی، تنظیم رطوبت آن‌هاست و حداقل رطوبت لازم برای فضای نگهداری میوه و سبزیجات مختلف، 65 درصد است. سامسونگ برای حفظ طولانی‌تر طراوت میوه و سبزیجات، رطوبت فضای داخل یخچال را به میزان 40 درصد نسبت به مدل‌های معمولی افزایش داده و آن را برای یخچال RT700 به 70 درصد رسانده است. سامسونگ این کار را از طریق فناوری نوآورانه Twin Cooling Plus انجام داده است که باعث حفظ طراوت و تازگی مواد غذایی به مدت بیشتری می‌شود. در این تکنولوژی جریان هوای خنک در یخچال و فریزر به صورت جداگانه تأمین می‌شود . به این ترتیب برخلاف یخچال‌های متداول که در آن‌ها رطوبت یخچال از طریق جریان هوا وارد فریز می‌شود و در آن جا یخ میزند‌، رطوبت تا 3.5 برابر مدل‌های متداول حفظ می‌شود و از پلاسیده شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. این یخچال در سه مدل RT840, RT860 و RT820 به بازار معرفی شده است.


شما منتشر کنید در

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:00